Çedes Projesi kapsamında öğrencilerimiz dürüstlük temasıyla ilgili esnaf ziyaret ve söyleşisi gerçekleştirdi.
Çedes Projesi kapsamında öğrencilerimiz dürüstlük temasıyla ilgili esnaf ziyaret ve söyleşisi gerçekleştirdi. Esnafın dürüstlüğe bakış açısı değerlendirildi.
Sorular:
-
Aile yaşantınızda kul hakkına girmemek için nelere dikkat edersiniz?
-
İş hayatında kul hakkına girmemek için nelere dikkat edersiniz?
-
Dürüst bir insan ve esnaf olmak size neler kazandırdı?
-
Bir esnafın adeletli olmasının nasıl açıklarsınız?
-
İş hayatınızda sizi etkileyen adalet ve dürüstlüğün önemini anlamaya sağlayan bir olay yaşadınız mı? Anlatabilir misiniz?
TANITIM BİLGİSİ - ESNAF LOKANTASI:
-
Gocuklarımıza eşit davranırız. Kimsenin hakkını kimseye geçirmeyiz.
-
Kullanılan malzemelerin kalitesine dikkat ediyoruz. Hijyene dikkat ediyoruz. Kendimizin yemedği yemeği başkasına yedirin.
-
Firmanın o kentte ve başka kentlere marka olmasını sağlıyor. İnsanlar istediklerini ihtiyaçlarını rahatta dile getirip sağlıyor. Gün geçtikçe daha çok büyüyor. Ve beni bu yollara götürmemi sağladı.
-
Herkese eşit davranılır. Helal kazanç sağlamaya üstlenilir. Yemeklerde gramaj eşitliği sağlanır.
-
2013 yılında Karadeniz tarafından gelen bir müşterisi mercimek çorbası içti ve 5 sene sonra geldiğinde çorbanın tadının aynı olduğunu söylemesi (aynı tat, aynı lezzet).Bir insan ben acım diye geldiğinde dış görünüşüne bakmaksızın karının doğrulamasıdır.
Elit Kırtasiye:
-
Adaletli Davranma: Herkese eşit ve adil yaklaşmayı ön planda tutuyor.
-
İş Ahlakı: Yapılan işi titizlikle yaparak kul hakkına girmemeye özen gösteriyor.
-
Toplumda İtibar: Müşterilere, ailenin işleyişinin önemli olduğu vurgusunu yapıyor.
-
Empati: Müşterilerin ihtiyaçlarını anlamaya yönelik bir yaklaşım sergiliyor.
-
Dürüstlük ve Adalet: İş hayatında sürekli olarak doğru ve adaletli davrandığını ifade ediyor.
İstanbul Sosyete Pazarı:
-
Adalet: Herkese adaletli davranmayı öncelik olarak belirliyor.
-
Güven: Müşterilerin güvenini sağlamak için önemli bir çaba içerisinde.
-
Müşteri Memnuniyeti: İş yapma konusunda müşteri memnuniyetine odaklanılıyor.
-
Eşit Davranma: Hem müşterilere hem de çalışanlara eşit yaklaşma savunuluyor.
-
Güven ve Sadakat: Müşterilerin güveninin önemine vurgu yaparak sadakate de değiniyor.
Genel Değerlendirme:
Her iki işletme de müşteri memnuniyetine, adalete ve dürüstlüğe büyük önem veriyor. Hem sosyal etik anlayışını hem de iş ahlakını ön planda tutarak, müşteri ve çalışan ilişkilerini dengelemeye çalışıyorlar. Bu durum, işletmelerin toplumda güvenilir bir yer edinmesini sağlıyor. Bu bakış açısı, hem işletme sahiplerinin hem de müşterilerin yararına olumlu bir çevre yaratma çabasını yansıtıyor.