DRAM-ETHIC – BİR E-TWINNING PROJESİ

DRAM-ETHIC – BİR E-TWINNING PROJESİ

YEŞİL PERDE (GREEN SCREEN) TEKNOLOJİSİ OKULUMUZDA

     Okulumuz İngilizce öğretmenleri Mehmet GÜNASLAN ve Ahmet ALKAN öncülüğünde 15 Kasım 2021 tarihinden itibaren Dram-Ethic E-Twinning projesi yürütülmektedir. Projede hem yerli hem de yabancı ortaklar bulunmaktadır. Projenin ana amacı öğrencilerin farklı ortamlarda (sinema,cafe,havaalanı,kütüphane,hediyelik eşya dükkanı,otel vb.) kullanılacak İngilizce kalıp cümleleri ve bu cümlelerin geçtiği diyalogları çeşitli videolar aracılığı ile kullanmak ve böylece İngilizce prartik yapma imkanını arttırmaktır. Bu videoalar çekilirken de güncel teknolojilerden ve uygulamalardan yararlanılmıştır.kullanılan en önemli uygulama yeşil perde-green screen uygulamasıdır. Projede görev alan öğrenciler yeşil perde önünde diyaloglarını canlandırdıktan sonra çeşitli bilgisayar programları sayesinde öğrenciler  o diyaloğun geçmesi gereken gerçek ortamdalarmış gibi video düzenlemesi yapılmaktadır. Böylece İngilizce pratik yaparken öğrenciler hem eğlenmekte hem de bu tarz uygulama ve yazılımları kullanmayı öğrenmektedirler. Projemizin Mayıs ayı başında tamamlanması planmaktadır.

Proje bünyesinde hazırlanan videolara Etwinning Dramethic Nfk Sbl https://www.youtube.com/channel/UCXDvkwavpY_qjAFHzkUnm_A youtube kanalından ulaşılabilir. Şuana kadar proje bünyesinde 25 adet video hazırlanmıştır.

Ayrıca çekilen videolar haricinde her ay farklı bir konu belirlenerek (kadınlar günü,arkadaşlık,insan hakları günü,anadil günü,e-Twinning günü, güvenli internet haftası vb.) projede görev alan öğrenciler pano hazırlamışlardır. Böylece her ay farklı bir konuda farkındalık oluşturulabilmiştir.

ÇEŞİTLİ VİDEO LİNKLERİ

https://www.youtube.com/watch?v=k8ElkY4b97c

https://www.youtube.com/watch?v=Yaw-QKArzKs

https://www.youtube.com/watch?v=bg5cFWf7t2w

https://www.youtube.com/watch?v=-RvI83eSZXc

https://youtu.be/F1OhFT5ifIA

29.04.2022 242

29-04-202229-04-202229-04-202229-04-202229-04-202229-04-202229-04-202229-04-202229-04-202229-04-202229-04-202229-04-2022